Sunday, July 26, 2009

BKRS owhhhh BKRS

Salam.. apa khabar dengan iman sahabat2? Mohon sahabat2 untuk memperbaiki dan muhasabah tentang iman sahabat2 seperjuangan. Masih segar dalam ingatan atuk ketika memegang tampuk pemerintahan BKRS (badan kaunselor rakan sebaya) di salah sebuah kolej di UKM satu masa dahulu. Begitu macam rupa bentuk cara BKRS ketika itu, mahu roboh kami tahan, mahu ribut kami pegang erat, mahu di bakar kami padamkan, mahu di pijak kami tepis, mahu dibubarkan kami perjuangkan. Kami teruskan perjuangan dengan tenaga energy yang dikurniakan dari Sang Pencipta.

Berbagai-bagai perkara yang kami laksanakan dan akhirnya BKRS menjadi kelab yang masih relevan untuk di terima oleh seluruh lapisan masyarakat di kolej tersebut. Di sinilah terciptanya satu gumpalan ukhwah yang suci, di sini jugalah terlerainya satu tembok pemikiran apologitik. BKRS juga mendidik kami sebagai mahasiswa yang berani menyatakan kebenaran menegakkan keadilan dan menjauhkan kami dari menjadi mahasiswa yang lesu dan pudar dari semangat untuk terus berjuang.

Masih ingatkah lagi sahabat2 ketika kita bersama-sama memerah keringat mencari kewangan ketika di kota metropolitan, masih ingatkah lagi sahabat2 tika kita sama2 memohon kepada ‘creater’ ketika kita mengalami masalah di tarik wang sponser program opkim (BSKUO) sebanyak RM9200. Masih ingatkah lagi setiap hujung minggu kita bermujahadah qiam hatta dhuha di surau kolej (tazkiyatunnafs). Masih ingatkah lagi program motivasi dan family day dibatalkan tanpa sebab, Masih ingatkah lagi ekspedisi gunung angsi…. Masih ingatkah lagi Rumah terbuka kolej anjuran kita yang menolak dan menafikan segala hedonism berkiblatkan syaitan dan nafsu. Masih ingatkah lagi…???

Tetapi itu dulu… tidak sekarang. Lain pula dengan wajah BKRS sekarang yang telah digari dan ditutup mulutnya untuk m’create sendiri program kelab. Apa yang dapat dikesan, BKRS sekarang menjadi kelab yang di kuarantin.. apa salah BKRS? Kena H1N1? Sehingga dinafikan haknya. Tidak cukupkah pentadbiran menghalau dan membuang kami seperti anjing kurap, lebih separuh ahli2 kelab kami dinafikan haknya untuk mendapat kolej, “ooowwhhhh… kamu dibuang kerana tak aktif kolej”.. arghhh sungguh prejudis statement itu, apa logiknya seorang ketua pengarah kelab pun dinafikan haknya untuk stay di kolej atas alasan tidak aktif kolej?? Apa logiknya seorang ahli kami yang mengumpul merit sebanyak 90mata dinafikan haknya terus dibuang penginapan? Tidak semudah itu untuk kami diperbodohkan. Inilah symbol dan lambang seorang yang takutkan bayang2 kebenaran. Harapan dari kami, teruskan berpolitik dengan tangan yang kotor dan kurap… silakan…

Pesan dari kami, teruskan lah kerja anda yang sungguh telus itu, semoga Allah membalas jasa dan budi anda kelak terhadap kami. Gelarlah kami sebagai penjenayah, buatlah kami seperti penjahat pesalah dan seorang banduan hendaknya. Kami selaku penjenayah yang anda sangkakan tidak pernah patah goyah gentar takut bacul hancur hampeh geger dengan authority anda. Perjuangan akan diteruskan dari masa ke semasa, teruskan strategi anda.akan tetapi ingatlah “wamakaru wama karullah wallahu khairul maakirin”  Teruskan…… salam diktator dari kami (penjenayah).. 

 

 

No comments:

Post a Comment